מרק כרובית וארטישוק ירושלמי חלומי

יש לי טראומה ישנה שסחבתי די הרבה שנים,

תקופת חורף.

אישה צעירה.

בקושי התחתנה, חצי מעופפת.

נסענו לכמה ימים ואני ממש לא התארגנתי לחורף כזה.

נעליים שטוחות, ממש על הריצפה, גרביים דקות, מעיל וצעיף,

לא יותר.

אבל הכי חשוב, מזוודה מלאה בבגדים ;)….

זה היה אי שם, בערבות פולין, בין מצבות, טיול לקברי צדיקים,

עצרנו באחד מבתי העלמין בדיוק בסערת שלג, ואני עמדתי שם, רועדת מקור, הרגליים שלי היו קפואות כאילו אני דורכת עכשיו יחפה על השלג, מטר של שלג שאם הייתי לבושה בהתאם הייתי יודעת איך להינות ממנו, הוא דווקא היה בסדר השלג, נחת בעדינות, רסיסים רסיסים, על פני ועל הפאה.

ואני רק עמדתי שם, ניסיתי להתפלל וחיכיתי שיגמר כבר השלג, בשלב מסוים דמעות החלו לזלוג מעיני, הרגשתי כלכך חסרת אונים, ויחד עם התפילה שניסיתי להתפלל שם, הכל התמזג, אח"כ כשהגענו חזרה לאוטובוס בעלי תרם לי קצת גרביים וניסיתי להתחמם,

אבל מאז היתה לי ממש טראומה, גם להבין שהחוסר חשק לפגוש שלג בא מהטראומה הזו לקח לי זמן,

כל פעם שדיברו בהתלהבות על שלג סביבי, אם זה טיול סקי או אפילו גיחה לירושלים כשאנחנו זוכים ויש לנו קצת שלג, הגבתי בעקימת אף, ולא הבנתי מה ההתלהבות, זה כל כך קר, ולא נעים.

עד הפעם האחרונה שנסעתי להרים באוסטריה, זה היה טיול מדהים, נופש מושלם.

מכל מקום הציצו אלי פסגות מושלגת, לעומת זה, סביבי הכל היה ירוק ויפה.

ויום אחד החלטנו שעולים למעלה להר, התארגנתי בהתאם, הפעם לא ויתרתי על אף פריט לבוש, נסענו במעלה ההר עם רכבלים עד שהגענו ללבן הבוהק הזה, וואו כמה שהוא היה מסנוור, ונקי, ויפה.

המראה היה עוצר נשימה, ואני התיישבתי שם להתפלל ולאכול ארוחת בוקר, כן כן, אני בשלג, ישבתי שם, שיחקתי איתו, גלשתי עליו, זו היתה חוויה מתקנת אדירה, נשמתי את האוויר הצלול בשיכרון חושים, ונהניתי מכל רגע.

ובסופו של דבר? נראה לי שהצלחתי להעלים לעצמי את הטראומה.

אמנם כאן אין שלג, אבל יש לנו ב"ה גשם ונקווה שהוא יהיה כאן הרבה,

ובחורף כזה אין יותר מתאים ממרק חלומי כזה

מרק לבן, שמזכיר קצת שלג, הירקות העיקריים בו ארטישוק ירושלמי וכרובית,

הכרובית עצמה היא פלא הבריאה, המראה שלה מהפנט ויפיפה, אם אין לכם להגיש כרגע כרובית טריה, השתמשו בקפואה

והארטישוק הירושלמי הוא בכלל ירק מיוחד, גיליתי אותו בסה"כ לפני כשנתיים (הכרתי לפני אבל לא טעמתי) כשהירקן שלנו החליט להביא ירקות יותר מעניינים, מאז כל פעם כשאני עוברת ליד הירקן הוא מודיע לי אם הביא לי במיוחד, השילוב שלו במרק טחון הוא מאחד המופלאים

אני מוסיפה למרק מעט ירקות שורש וקישוא, ולאחר בישול ארוך טוחנת את המרק למרקם חלק וקרמי.

הבן שלי אוהב לאכול עם זה במיוחד לחם קשה, כזה שאפשר לטבול במרק, שאלו אותו מי לימד אותו… 😉

מרק כרובית וארטישוק

• מורידים מהאש וטוחנים מזלפים כרבע כוס שמן תוך כדי טחינה
  • מגישים חם
  • ניתן לקשט בפרוסות כרובית מטוגנת, שקדים, קרוטונים וכו'
  • לקישוטי כרובית, לפני הבישול פורסים פרוסות דקות ויפות של פרחי כרובית, מייבשים בנייר סופג ומטגנים משני הצדדים.

לכו לחמם את הלבבות עם המרק המדהים הזה…